مبلمان آرمین

قبول سفارشات تعمیر مبل و رویه کوبی مبل از سراسر تهران با بهترین کیفیت و حمل رایگان

مبلمان آرمین

قبول سفارشات تعمیر مبل و رویه کوبی مبل از سراسر تهران با بهترین کیفیت و حمل رایگان

رفو کردن مبلمان منزل

تقریبا در اکثر خانه ها این اتفاق افتاده است که شما بر اثر یک حواس پرتی روکش مبلمان راحتی یا مبلمان استیل شما دچار پارگی یا آسیب رسیدن شده باشد.  

اگر در منزلتان مبلی وجود دارد که دچار پارگی یا سوختگی شده در عین حال در شرایطی نیستید که بخواهید برای رویه کوبی مبل خود مراجعه کنید نا امید نشوید.ما به شما می گوییم که چگونه روکش مبلمان خود را رفو کنید.گاهی اگر بخواهیم حتی روکش آن قسمتی که دچار آسیب دیدگی شده است را عوض کنیم پیدا کردن همان پارچه مبلی کار بسیار دشواری است و عوض کردن رویه ی تمام پارچه ها هزینه ی زیادی را دربر خواهد داشت.حتی برای تعویض کردن باید یک تعمیرکار حرفه ای نیز پیدا کنید.گاهی پارگی در محل دوخت نیست و شما آن را می دوزید که رد دوخت آن از حالت پارگی نیز بیشتر نمایان است،جلوه زیبایی به مبلمانتان نمی دهد پس اگر این اتفاق بیافتد بهتر است که ظاهری خوب داشته باشد.

قبل از شروع کار بهتر است برای اینکه پارگی بیشتر نشود رویه ی مبل را بدوزید،دقت در انجام این کار ضروری است،زیرا با نشستن و بلند شدن روی مبل روکش باعث کشیدگی و ساییدگی می شود و این کارها خود باعث بیشتر شدن پارگی نیز می شود،پس لازم است از محکم بودن محل دوخت اطمینان حاصل کنید،نگران ظاهر به وجود آمده نباشید پایان کار خوب می شود.

با توجه به عکس یک الگو که غالبا شش ضلعی باشد تهیه کنید توجه داشته باشید تا اندازه این شش ضلعی به اندازه ی پارگی باشد، و کمی بزرگتر، دقت کنید که در کنار هر ضلع شش ضلعی زبانه هایی برای تا کردن در نظر بگیرید.

پارچه هایی با طرح و الگوی مد نظر خود پیدا کنید.در نظر گرفتن رنگ پارچه انتخابی با رنگ پارچه مبل راحتی و یا مبل استیل مهم است یکی از آن الگو های شش ضلعی را روی پارچه قرار دهید و به دقت برش دهید.

زبانه هایی که برای تا کردن گذاشته بودید را تا کنید و به دقت اتو بزنید سعی کنید اتو کردن به شکلی باشد که خط اضلاع آن مرتب و صاف باشد.تکرار کنید این کار را با دو پارچه دیگر که رنگش فرق می کند،حال شما سه عدد شش ضلعی دارید.

در محل پارگی یکی از شش ضلعی ها را قرار دهید و با سوزن آن را محکم کنید تا تکان نخورد دو تا شش ضلعی دیگر را طوری کنار هم قرار دهید که اضلاع آن به صورت منظم کنار هم باشند حالا باید شروع به دوختن مبلمان راحتی و یا مبلمان استیل خود بکنید بهتر است رنگ نخ دوخت را طوری انتخاب کنید که به مبلمانتان بیاید زیرا روی کار شما بوده و قرار است که آن معلوم شود و بخشی از کار شما باشد. این کار را با ظرافت خاصی انجام دهید و در پایان کار سوزنی که برای تکان نخوردن گذاشته بودید را جدا کنید.

انتخاب کوسن هایی از رنگ و طرح همان پارچه ای که دوخته اید، ایده ی جالبی برای هماهنگی دخت و کوسن برای مبلمانتان است،جالبی کار آنجاست که شما با مقدار اندکی هزینه جلوه تازه ای به مبلمانی که پارگی داشت بخشیده اید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.